الخميس , أبريل 25 2024
نجمة ستار اكاديمي تعلن اعتزالها

نجمة ستار اكاديمي تعلن اعتزالها: أنا حابة أموت وربنا راضي عني

اعلنت نجمة ستار اكاديمي الفنانة المصرية زيزي عادل اعتزالها الفن نهائيا.

واطلت عادل من خلال مقطع فيديو عبر صفحتها الخاصة على انستغرام اعلنت فيه عن اتخاذها هذا القرار بشكل نهائي.

وقالت:”أنا النهاردة طالعة أقول خبر مهم أخدته في حياتي وهو قرار اعتزالي”.

واضافت:”قررت أسيب مهنة المطربة والقرار أنا مخدتهوش امبارح أنا وخداه من فترة كبيرة جدا، بس يمكن مطلعتش قلت وقتها لأني كنت حابة أتكلم مع نفسي ومع الناس القريبة أوى.. الناس القريبة مني عارفين نفسهم ولما قلتلهم على القرار شجعوني ودعموني كمان، ويمكن قرار الاعتزال ده بيبعدني عن أكتر مغريات الحياة وهي الشهرة والأضواء”.

واكملت:”أنا ببعد عن الفن عشان بقرب من ربنا، والفترة اللي فاتت قربت من ربنا جدا، ولقيت ان القرآن بيقولي إنى لازم أكون ست ملتزمة، وبحاول على قد ما بقدر أكون ملتزمة وهتستغربوا شوية اني طالعة بشعري ومش محجبة، ويمكن ده لأني لسه ربنا لم ينعم عليا بالحجاب، وبدعي ربنا يتممها عليا، وكل حاجة بتيجي خطوة خطوة ومفيش حاجة بتيجي مرة واحدة”.

وتابعت:”أنا عاوزة أقول كمان الفن هو مصدر دخلي ورزقي، وأنا بسيب حاجة بعيش منها وسيبتها وعارفة إن ربنا هيرزقني، وأنا راضية جدا عن قراري ومبسوطة جدا بيه وحابة اللي جاي جدا وحاسة إن حياتي اختلفت تماما.. يمكن لما أخدت القرار تعرضت لمواقف واللي تسمى اختبار من ربنا وكان اختبار صعب والإنسان ضعيف، لأن جالي عرض مجاليش وأنا بمارس مهنة الغناء، ولكن الحمد لله ربنا كرمنا وقدرت ارفض من دعم من ناس حواليا.. أنا مش عاوزة أدخل في حتة إن الفن حلال والفن حرام، عشان مبقاش طالعة إني داعية أنا طالعة بتكلم عن نفسي، وإني بطلت أغني وديني بيقولي كده وكل واحد حر في حياته”.

وختمت بالقول:”أنا حابة أموت وربنا راضي عني ويمكن دى حاجة كلنا بنتمناها، فأنا مش عارفة هاموت امتى ولكن كل اللى عوزاه أكون مستعدة لمقابلة ربنا وأقابله وأنا راضية عن نفسي وحياتي وأفعالي، والحمد لله ربنا كرمني والتزمت، وربنا يكرم التزم اكتر وادعولي ان ربنا يثبتني على اللي انا فيه”.

اقرأ أيضا: عروس كييف.. تهرب من حرب أوكرانيا وتفوز بالحب في الهند