الخميس , مارس 28 2024
هروب إعلامية مصرية شهيرة من حفل زفافها

هروب إعلامية مصرية شهيرة من حفل زفافها

أقدمت الإعلامية المصرية سما أحمد على الهروب من حفل زفافها في مدينة الشيخ زايد، بحادثة أثارت استغراب الجميع.

شام تايمز

وتحدثت سما في تصريحات تلفزيونية تناقلتها مواقع إخبارية عن تفاصيل ما حصل، حيث قالت: “والدتي تعبانة من فترة وجاتلها جلطة، والستات المصرية لما بيتعبوا بيحبوا يطمنوا على بناتهم، فقالت ليا يا سما عايزاكي تتجوزي فلان، فقلت لها حاضر لأني عايزة أريحها وتبقى مبسوطة”.

شام تايمز

وأشارت سما أحمد إلى أنها “لا تعرف خطيبها جيداً، وعرضت على والدتها أن تتيح لها الفرصة من خلال فترة للخطوبة للتعرف على شريك حياتها، إلا أن والدتها رفضت وطلبت أن تتزوج مباشرة”.

هروب إعلامية مصرية شهيرة من حفل زفافها

وأضافت: “في 10 أيام بس اتفقوا هنكتب الكتاب ونجيب الفستان، ولقيت نفسي بتجوز وأنا ماتكلمتش معاه ساعتين على بعض..أنا مش عايزة أزعلها وأضايقها، فقلت حاضر هضغط على نفسي عشان أشوف الفرحة في عينها لأنها مريضة والحالة تتدهور”.

وتابعت الإعلامية سما أحمد: “أنا مخطوبة من بني آدم أول مرة يقعد جنبي، وأول مرة هيمسك إيدي، والمعازيم قالولي حاولي تنبسطي، لكن أنا كل اللي كان يهمني نظرة ماما إنها فرحانة، وسبحان الله المأذون اتأخر، ولما المأذون جه، وبيكتب القسيمة قمت قولتله قدام الناس أنت شخص محترم وجميل وفيك كل الصفات الحلوة، أنا آسفة أنا مش قادرة أكمل”.

واختتمت سما أحمد: “أخدت فستاني ومشيت ومش قادرة أواجه حد، الدنيا اتقلبت وقالوا هربت، بس أنا مهربتش ولا عملت دا عشان أركب التريند، مش هركب التريند على حساب نفسي”.

اقرأ أيضا: ابنة فيروز تهاجم إليسا و رد مفاجىء من الاخيرة

شام تايمز
شام تايمز